پیش‌بینی تشدید بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی 

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز تا اواخر هفته جاری گفت: گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو موجب تشدید بارش‌ها در استان و آبگرفتگی معابر می‌شود.

آقای امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد شدید، غرش آذرخش و در برخی نواحی آذربایجان شرقی به ویژه ارسباران رگبار باران می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه به طور متناوب به فعالیت خود ادامه می‌دهد اظهار کرد: با توجه به شرایط فصلی و محلی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تمام نواحی به ویژه نیمه شمالی استان را فرا می‌گیرد گفت: در نیمه جنوبی استان نیز وزش باد و خیزش یا نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست.

آقای امیدفر ادامه داد: با توجه به شدت وزش باد، احتمال بروز گرد و غبار، سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، درختان کهنسال و خودداری از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده ضروری است.

وی یادآور شد: با توجه به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، مسافران و علاقمندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام سفر‌های غیر ضروری پرهیز کرده و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط کنند.

آقای امیدفر با اشاره به بارش تگرگ در نواحی مستعد آذربایجان شرقی افزود: احتمال بروز خسارت به باغ‌ها وجود دارد بر این اساس کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.